Hyundai Sunday

Brief
Kommunicera lanseringen av den nya, ultrakompakta Hyundai i10 mot målgruppen unga vuxna i Sveriges största städer - Stockholm, Göteborg och Malmö.

Vårt arbete
Istället för att prata om att i10 är den perfekta bilen för att ta sig runt i stan, valde vi att kommunicera Hyundai i10 som den perfekt bilen för att ta sig ut.

Hyundai Sunday är ett sätt att återta söndagen som en dag för vila och återhämtning, med syftet att visa upp de möjligheter som döljer sig bara en kort bilresa från stadens centrum. Till hjälp togs tre ambassadörer som visade upp hur de allra helst vill spendera sin Hyundai Sunday; artisten Amani Smith, entreprenören Hampus Marcussen och kreatören William (Kulan) Forslund.

För att inspirera ytterligare och berätta historierna om alla dessa möjliga söndagsutflykter tog vi även hjälp av vår tids favoritberättare - ChatGPT. Genom en användarvänlig söndagssimulator fick användare möjligheten att skapa sin egen Hyundai Sunday-upplevelse där de fick välja startpunkt, hur länge de ville vara ute och vad de önskar uppnå med sin söndag. Resten tog ChatGPT hand om och skapade en skräddarsydd utflykt efter just dina preferenser, med Sveriges tre största städer som utgångspunkt.