Comfort Hotel – There’s room for
Brief
Comfort Hotel ville nå ut till unga vuxna med ett tidsbegränsat priserbjudande – och samtidigt stärka sin position som det självklara valet för prisvärda och sociala hotellvistelser i Nordens storstäder.
Vårt arbete
Med konceptet "There's room for" lekte vi med idén om trångboddheten i storstäder och uppmanade människor att göra plats för sina vänner – på ett Comfort Hotel. Genom både rörligt material och stillbilder skapade vi en kampanj fylld av värme, humor och en känsla av spontanitet. I en tid på året när mörkret ligger tungt och avståndet till nära och kära känns extra långt, påminde vi målgruppen om hur enkelt det är att samla vännerna igen. För med Comfort Hotel besöker du inte bara en stad – du återupplivar relationer.
Visuellt kännetecknades kampanjen av kontemporära, genomtänkta bilder, kompletterade med en typografi och copy fylld av wittyness och charm. En tonalitet som både stack ut och skapade en tydlig koppling till Comfort Hotels varumärke. Resultatet blev kampanj som inte bara drev bokningar, utan även förstärkte Comfort Hotels position som det självklara valet för unga vuxna som vill träffa sina vänner IRL istället för URL.








