Dr. Martens 1460 Line

Brief
Kommunicera Dr. Martens ikoniska 1460-modell som den ultimata festivalskon med en banbrytande, uppseendeväckande aktivering i Stockholm.

Vårt arbete
Dr. Martens 1460 har tagit festivalbesökare till kulturella evenemang sedan den först lanserades för över 60 år sedan. För att hylla dess arv gick vi ett steg längre genom att introducera 1460 Line - en ny spårvagnslinje som transporterade festivalbesökare från Stockholm city till en musikfestival på Djurgården. Ombord på den vackra 1940-talsspårvagnen kunde passagerarna, medan de rullade mot festivalområdet, njuta av ett exklusivt musikframträdande av den svenska artisten Raghd. För att locka konsumenterna till detta evenemang spred vi guerillaaffischer med en QR-kod som ledde till en bokningssida. AWB genomförde även PR-arbete och redaktionell bevakning för att locka besökare till evenemanget. AWB höll även i en pre-ride för våra närmaste influencers och KOLs i Stockholm, vilket genererade stor spridning i sociala medier.

Genom ett mediepartnerskap fick Raghd och spårvagnen ett inslag i modemagasinet Vogue Scandinavia. En fotoserie med Raghd klädd i 1460-stövlarna ombord på spårvagnen publicerades tillsammans med en intervju där hon delade med sig av sina upplevelser från kampanjen.