SHOWROOMKOORDINATOR

News

SHOWROOMKOORDINATOR

AWB är en kreativ kommunikationsbyrå. Vår utmanarposition, nyfikenhet och stora kunskap om samtida kultur och nya trender gör att vi kan leverera relevanta, engagerande och kreativa kommunikationslösningar som fungerar i alla kanaler. Vi jobbar just nu med kunder som Casall, Dr.Martens, Happy Socks, Levis, Nike, Tretorn, Wood Wood, och Uniqlo. Vi växer och behöver nu förstärka med Showroom-koordinator.

Huvudansvar

Som showroomkoordinator ansvarar du för AWBs showroomverksamhet och skapar möjligheter till synlighet för kundernas produkter. I rollen ingår att vara behjälplig med ansvar, administration och ordning i showroom samt att följa och utveckla uppsatta riktlinjer, system och mallar.

Övergripande i tjänsten ingår att showroomkoordinatorn arbetar med, underhåller och uppdaterar showroom. AWBs showroomkoordinator ska säkerställa att aktuella kollektioner finns på plats i tid och att nyckelinformation/mål kring aktuella kollektioner är väl kända i kundteamet. I de kunduppdrag du ansvarar för ser till att tidsplaner och uppdragsbeskrivning hålls samt upprättar kontaktrapporter vid kundmöten.

Showroomkoordinatorn har också daglig kontakt med journalister, bloggare, influencers och stylister och hanterar utlåning, styling av AWBs showroom, bokar möten med journalister, bloggar, och stylister för att presentera kollektioner och nyheter, sköter kund- och mediekontakter samt införsäljning av kollektioner till media, sköter redaktionell produktion av texter (svenska/engelska) som exempelvis bakgrundsmaterial och produktblad.

Tillsammans med strategichef planerar, projektleder och tar du hand om allt praktiskt vid genomförande av våra pressdagar samt andra events som genomförs för showroomkunderna. Du håller kontakten med kunder och koordinerar i**nternt med övriga projektledare och kundansvariga vars kunder deltar i showroom under pressdagarna.

Från tid till annan behövs assistans till projektledare i olika projekt, förmåga att hantera flera samgående projekt är nödvändig tillika att hålla deadlines. Det är också nödvändigt att själv kunna prioritera mellan uppgifter och se när fokus ska ligga på detalj eller helhet, särskilt under tidspress. Det krävs också stor samarbetsförmåga med kollegor.

Därtill tillkommer helt administrativa uppgifter såsom svara i telefon och diverse andra kontorsgöromål samt inventering av lager.

Kvalifikationer

Erfarenhet av mode och god förståelse för medielandskapet. Har relevant utbildning inom området och intresse av omvärldstrender och media. God erfarenhet av att driva olika projekt samtidigt och vana att jobba mot uppdragsgivare.God kunskap i program såsom word, powerpoint, keynote och excel och gärna även program såsom Retriever, Meltwater eller Launchmetrics. Erfarenhet av att arbeta som konsult är meriterande och erfarenhet av medievärdering värderas högt. Flytande kunskaper i svenska och engelska språket krävs, såväl muntligt som skriftligt. Personliga egenskaper som krävs är framförallt god samarbetsvillighet, stark social förmåga, nyfikenhet, anpassningsförmåga och driv att ständigt utveckla sig själv och omgivningen.

Ansökan och mer information

Din ansökan med CV och personlig brev vill vi ha snarast, dock senast 4 oktober

Skicka din ansökan eller dina frågor till job@awb.se. Ansökningar behandlas löpande.