Vi är oerhört glada över att du har gått med i vår styrelse. För de som inte känner dig kan du väl berätta lite kort vem du är och vad du pysslar med annars?

Jag jobbar som marknadschef på Åhléns sedan 2,5 år. Innan dess var jag marknadschef på Björn Borg, och innan dess var jag i reklambranschen i drygt 15 år. Jag gillar kommunikation som berör och är övertygad om att kommunikation kan förändra världen.

Vad fick dig att tacka ja till att gå in i AWBs styrelse?

Jag tackade ja för att AWB är stark byrå med en tydlig inriktning. Byrån är kreativitetsstyrd vilket jag tycker är grunden för att en byrå ska bli riktigt bra. Dessutom finns ett mycket bra driv, en stark kultur och en gedigen kompetens.

På vilket sätt tror du att din bakgrund och kompetens kommer bidra till AWBs fortsatta resa och utveckling?

Jag hoppas att min erfarenhet från både kund- och byråsidan kan vara till hjälp för AWBs fortsatta utveckling av sitt erbjudande i den tid av förändring som hela kommunikationsbranschen är inne i just nu.

Vad ser du mest fram emot i din roll som styrelsemedlem?

Att få vara med om AWBs resa framåt!